hakimblogA

مطالب آموزشی پزشکی

hakimblogA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

انواع عفونت چشم

بیماری های عفونی چشم را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

اول، عفونت ها بر اساس محل شان. به عنوان مثال، ورم ملتحمه، التهاب غشای داخلی پلک و گوشه داخلی سطح چشم است. سایر نواحی احتمالی ابتلا به التهاب عبارتند از: پلک (بلفاریت)، قرنیه (کراتیت)، مایع داخل چشم (ویتریتیس)، شبکیه و عروق خونی که آن را تغذیه می کنند (کوریورتینیت) یا عصب بینایی (نورورتینیت).

دوم، عفونت های چشم بر اساس منشاء ایجاد شان برای مثال، سندرم هیستوپلاسموزیس چشم (OHS) که توسط یک قارچ ایجاد می شود (وضعیتی که کوریوریتینیت نیز نامیده می شود). به طور کلی به خونی که در شبکیه ذخیره می شود، در سطح عقبی داخل چشم حمله می کند.

شایع ترین عفونت چشم، ورم ملتحمه می باشد که ناشی از آدنوویروس (نوعی ویروس سرماخوردگی معمولی) است. این نوع ورم ملتحمه عفونی گاهی اوقات چشم صورتی نیز نامیده می شود که در کودکان شایع تر است. ورم ملتحمه ویروسی مسری است، زیرا می تواند از طریق چشم به دست انتقال یابد و سپس با لمس دستگیره ها و دیگر سطوحی به ویروس آلوده می شود.

از دیگر علل ایجاد ورم ملتحمه عفونی، باکتری هایی مانند استافیلوکوک اورئوس می باشند. عفونت های باکتریایی اغلب در کودکان رخ می دهد و در نتیجه باعث ایجاد چشم صورتی به طور طولانی مدت می شود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۲۶
  • یلدا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی