hakimblogA

مطالب آموزشی پزشکی

hakimblogA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

 1- سبک زندگی

برای کاهش استرس میتوانیم چیزی که میخوریم، مقدار ورزش، رقص، گوش کردن به آهنگ، وقت گذاراندن با کسانی که دوستشان داریم و صرف وقت در طبیعت را کنترل کنیم. میتوانیم یوگا کار کنیم و یاد بگیریم که در مواقع استرس چگونه نفس بکشیم و ذهنمان را تمرین دهیم. ما میتوانیم خودمان را به همان شیوه ای که دیگران را تربیت میکنیم، پرورش دهیم.

2- تغذیه

برای کاهش استرس میتوانیم رژیم غذاییمان را به رژیم غذایی طبیعی تر و مغذی تر تغییر دهیم. سالم ترین رژیم غذایی شامل غذاهای تازه (فرآوری نشده) و ترجیحا ارگانیک است. هنگامیکه میخواهیم از رژیم غذایی برای کاهش استرس استفاده کنیم، باید شکر تصفیه شده که فاقد مواد مغذی ضروری است را مصرف نکنیم. در حقیقت این احتمالا بدن را مجبور میکند که بیشتر از موادمغذی استفاده کند. همچنین باید موادحاوی کافئین (قهوه، چای، کولا و شکلات) را کنار بگذاریم. هنگام غذاخوردن باید آرامش داشته باشید. فراموش نکنید که فست فود را هم از رژیم غذاییتان حذف کنید.

 

میتوانیم درصورت لزوم، رژیم غذاییمان را با ویتامینها، موادمعدنی، آمینواسیدها و داروهای گیاهی آرامش بخش کامل کنیم. ما انرژی مان را از کربوهیدراتها، پروتئین و چربی بدست می آوریم. برخی از آنها موادغذایی بیشتری نسبت به دیگری دارند. ما برای حفظ سلامتی به 40 تا 60 ماده ی مغذی نیاز داریم. این مواد مغذی شامل ویتامینها، موادمعدنی، آمینواسیدها (از پروتئینها)، آنزیم ها و اسیدهای چرب ضروری هستند. در دوره های استرس و تنش، بدن ما تمایل به موادمغذی بیشتر بخصوص ویتامینهای B و کلسیم دارد.

ادامه مطلب....

  • ۹۹/۰۳/۱۰
  • یلدا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی