hakimblogA

مطالب آموزشی پزشکی

hakimblogA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

1-ماسک صورت موز

موز غنی از چربی ها است که به هیدراته کردن پوست کمک کرده و رطوبت را در آن نگه می دارد. همچنین در بهبود انعطاف پذیری پوست و سفت شدن آن نیز کمک می کند. ترکیب عسل و روغن زیتون با موز، به بهبود سلول های آسیب دیده کمک می کند.

مواد مورد نیاز

نصف موز رسیده

یک قاشق چای خوری روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری عسل

روش:

وز را پوست گرفته و خوب له کنید، به طوری که هیچ توده ای باقی نماند.

عسل و روغن زیتون را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

خمیر را روی صورت و گردن خود قرار دهید.

آن را برای 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

سرانجام، با آب سرد شستشو دهید تا منافذ پوست را ببندید.

2- ماسک تخم مرغ

تخم مرغ یک عنصر بسیار رایج برای سفت کردن پوست است. آلبومین موجود در آن، پوست را تغییر می دهد و آن را قوی می کند. ماست برای از بین بردن لک ها و پاک کردن پوست بکار می رود. شکر یک لایه بردار طبیعی است که به تمیز و مرطوب کردن پوست کمک می کند، سلول های مرده را از بین می برد و علائم پیری را تغییر می دهد.

مواد مورد نیاز:

یک سفیده تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری ماست

نصف قاشق چای خوری شکر

روش:

سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و ماست و شکر را به آن اضافه کنید.

مخلوط را روی صورت خود بگذارید و صبر کنید خشک شود.

سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ادامه مطلب...

  • یلدا رضوی
  • ۰
  • ۰

تمام کرمهایی که ما آزمایش و بررسی کرده ایم، مطمئنا ویژگی های مهم زیر را دارا هستند:

 

کیفیت مواد تشکیل دهنده، مواد تشکیل دهنده یکی از مهم ترین مسایلی است که هنگام خرید باید مد نظر قرار بگیرد. مراقب مواد شیمیایی مضر باشید.

مناطق مورد نظر برای استفاده، توجه به مناطق بدن که قصد استفاده کرم در آن مناطق رادارید مهم است. همه کرم های سفید کننده را نمی توان به واژن یا مقعد اعمال کرد.

بسته بندی، کرم سفید کننده ای پیدا کنید که بسته بندی مناسب داشته باشد و به شما امکان دهد تا محصول را با خیال راحت بکار بگیرید؛ و دستورالعمل استفاده مناسب داشته باشد.

غلظت، کرم باید غلظت خوب داشته باشد و در هر ناحیه استعمال می شود همانجا بماند و به اطراف پخش نشود و سرایت نکند.

1-اواگلاس، سرم طبیعی روشن کننده پوست

در اطراف اندام تناسلی برای اینکه پوست ظریف وحساس آنجا تحریک نشود، نیاز به یک کرم با فرمول ملایم دارد. ما سرم طبیعی روشن کننده پوست اواگلاس را با استانداردهای بالا برای رسیدن به این هدف پیدا کردیم. ثابت شده است که این سرم سفید کننده یکی از کرم های روشن کننده محبوب برای افراد با پوست و نژادهای مختلف است. این کرم یکی از تنها کرم های ملایم همه جانبه در بازار برای افرادی است که ترجیح می دهند یک رویکرد طبیعی برای مراقبت از پوست داشته باشند. طبیعی بودن آن به معنای کم اثر بودن آن نیست. آزمایش کنندگان این سرم را روی قسمت های زنانه خود استفاده کرده اند و نتایج خوبی بدست آورده اند.

این سرم تحت هزاران آزمایش قرار گرفته است و مشخص گردیده که در کاهش علایم زخم ها و تیرگی پوست موثر است. بهتر از همه اینکه شامل هیچ مواد شیمیایی و عطرهای مضری نیست، به اندازه کافی برای استفاده در پوست های حساس ملایم است. این کرم به جای استفاده از مواد شیمیایی خطرناک مانند هیدروکینون، از یک جایگزین امن تر به نام اسید کجیک، مشتق شده از برنج و قارچ استفاده می کند. استفاده مستقیم از آن بصورت تضمینی پوست را سه درجه روشن می کند.

بهترین کرم سفید کننده در اطراف واژن

خرید امن و آسان

نتایج سریع ارائه می دهد!

بسیار ملایم است

موثر وکارا

ادامه مطلب...

  • یلدا رضوی
  • ۰
  • ۰

نقص فاویسم یک اختلال ارثی است. این بیماری بیشتر در مردان آفریقایی، آسیایی یا مدیترانه ای رایج است. فاویسم در مردان بیشتر از زنان شایع است. نقص در این آنزیم موجب نوعی کم خونی بنام آنمی همولیتیک (نوعی کم خونی ناشی از همولیز) میشود. تست فاویسم اغلب برای تعیین علل کم خونی همولیتیک مورد استفاده قرار میگرد.

فاویسم از گلبولهای قرمز درمقابل موادشیمیایی بنام گونه های اکسیژن واکنش پذیر ROS محافظت میکند. ROS درموارد زیر در بدن ساخته میشود:

در طول تب یا عفونت

مصرف داروهای خاص

هنگام خوردن باقلا

اگر سطح فاویسم خیلی پایین باشد، گلبولهای قرمز نمیتوانند از بدن درمقابل این موادشیمیایی محافظت کنند. گلبولهای قرمز از بین میروند و منجر به آنمی میشود.

برخی غذاها، داروها، عفونتها و استرس شدید موجب حملات همولیتیک میشود. حملات همولیتیک به معنی تخریب سریع گلبولهای قرمز است. در افرادیکه به بیماری کم خونی همولیتیک مبتلا هستند، بدن قادر به جایگزینی گلبولهای قرمز از دست رفته نیست.

ادامه مطلب....

  • یلدا رضوی
  • ۰
  • ۰

عفونت چشم نوزاد

1- گل مژه

اگر فرزندتان در هر جای پلکش برآمدگی قرمزی داشته باشد، چشم او گل مژه زده است.

علائم

این برآمدگی حساس و توپر به نظر می رسد، اما ممکن است ترشح سفید یا زرد چشم و پوسته پوسته شدن اطراف آن نیز دیده شود.

علل

معمولا یک غده چربی باکتریایی آلوده در پایه مژه ایجاد می شود که چندان جدی نیست اما باید قبل از اینکه مشکل جدی تری اتفاق بیفتد درمان شود.

درمان

کمپرس گرم: گل مژه معمولا خودش تخلیه می شود، اما برای کمک به کاهش درد و ناراحتی، می توانید پارچه ای تمیز در آب گرم قرار دهید و سپس آب آنرا با فشار بگیرید و روی چشم نوزاد به مدت 15 دقیقه بگذارید. گرما باعث باز شدن گل مژه می شود و سریع تر آن را تخلیه می کند. این روش را 4 بار در روز تکرار کنید.

تخلیه گل مژه: ??هرگز سعی نکنید با فشار دادن گل مژه را تخلیه کنید زیرا درد بیشتری برای نوزادتان ایجاد می کند و باعث افزایش انتقال عفونت از دست تان به چشم نوزاد شود.

جلوگیری از عفونت: اطراف گل مژه را با پارچه گرم یا پنبه وقتی که مایع آن تخلیه شد تمیز کنید. از پارچه های جداگانه برای هر دو چشم استفاده کنید تا شانس عفونت های بعدی کاهش یابد.

2- چشم صورتی یا ورم ملتحمه

التهاب داخلی پلک یا کره ی چشم است.

علائم

اگر می بینید که سفیدی یا لبه ی چشم کودک تان قرمز و پوسته پوسته شده ممکن است به چشم صورتی یا ورم ملتحمه مبتلا شده باشد.

علل

چشم صورتی معمولا به علت آلرژی و یا تحریک غشای اطراف سفیدی چشم و یا ناحیه داخلی پلک اتفاق می افتد. برخی از علل:

عفونت ویروسی چشم – اگر نوزادتان سرما خوردگی همراه با چشم صورتی دارد، معمولا به علت وجود ویروس است.

عفونت باکتریایی چشم – اگر متوجه ترشحات غلیظ زرد رنگ در چشم های کودک تان شدید، ممکن است به علت عفونت باکتری هایی مانند استافیلوکوک، استرپتوکوک یا هموفیلوس باشد.

واکنش های آلرژیک – دلیلی نادر است، اما ممکن است نوزادتان نسبت به دود، گرد و غبار یا هر گونه آلرژن دیگر واکنش نشان دهد، به خصوص اگر چشم ها متورم، قرمز و آبدار باشد.

ادامه مطلب...

  • یلدا رضوی
  • ۰
  • ۰
  • در صورتی که نوری مزاحم خواب کودک شود ممکن است او بیدار شود.
  • هرگونه سر و صدای ناگهانی در طول شب بر خواب نوزاد اثر می گذارد.
  • اگر نوزاد شما احساس سرما یا گرمای بیش از حد کند ممکن است بیدار شود.
  • اگر نوزاد شما مریض باشد یا اخیرا مریض بوده احتمال بیداری او در شب بیشتر است.
  • اگر نوزاد شما به شیشه یا پستانک برای خواب عادت دارد احتمال بیداری او در طول شب بیشتر است.
  • در صورتی که نوزاد به خوابیدن با حرکت تاب مانند یا نوسانی عادت دارد در طول شب امکان بیداری او زیاد است.
  • اگر کودک شما قبل از خواب به خوبی تغذیه نشده باشد، در طول شب به خاطر گرسنگی و تشنگی از خواب بیدار خواهد شد.
  • اگر نوزاد به تازگی مهارت جدیدی کسب کرده و خواهان انجام آن در طول شب باشد، باعث بیدار شدن و بر هم خوردن خواب شب او می شود.
  • چنانچه روال عادی زندگی کودک تغییر یابد، ممکن است خواب نوزاد مختل شود، مثلاً در مسافرت ها، نوزادان در طول شب بیشتر بیدار میشوند.

ادامه مطلب...

  • یلدا رضوی
  • ۰
  • ۰

نوزاد در ماه اول تنها باید شیر مادر را بخورد ولی چنانچه شیر مادر را پس زد و نخورد باید به نوزاد فقط شیر خشک دهید. به یاد داشته باشید که هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار که تقریباً ۸ تا ۱۰ نوبت در روز می شود به نوزاد شیر دهید. در مورد شیر خشک هم پزشکان مصرف ۵۰ تا ۱۲۵ میلی لیتر شیر خشک را ۶ الی ۸ بار در ۲۴ ساعت توصیه می کنند.

همچنین بعد از روز پانزدهم می توان شروع به دادن قطره آهن به کودکان نمود. یکی از ویتامین هایی که در شیر مادر به میزان کافی وجود ندارد ، ویتامین D می باشد و لازم است از همان ماه های اول تولد بعنوان مکمل به کودک تجویز گردد.با توجه به نوع زندگی شهری و عدم دسترسی به نور مستقیم آفتاب در منازل مسکونی و نیز به دلیل کمبود ویتامین D در شیر مادر توصیه می گردد ،

هشدار: از تغذیه کودکان یک ماهه با غذاهای جامد یا عسل خودداری کنید چرا که سیستم گوارشی نوزادان هنوز تکامل نیافته و هضم هر نوع غذایی برای آنها سخت است. نوزادان تا یک سالگی به هیچ وجه نباید عسل بخورند.

ادامه مطلب...

  • یلدا رضوی
  • ۰
  • ۰

۱٫ درد کمر در طول انقباضات:

درد غلط اغلب شامل انقباضاتی است که اغلب در قسمت جلویی رحم ایجاد می شود. انقباضات درست شامل کل رحم و فشار و سفت شدن در پشت است.

۲٫ انقباضات مداوم:

انقباضات درست مداوم هستند و با تغییر در فعالیت کاهش نمی یابند؛ در حالی که انقباضات اشتباه اغلب با استراحت و هیدراتاسیون کاهش می یابند.

۳٫ فرکانس، مدت، و قدرت انقباضات زایمان افزایش می یابد:

انقباضات درست یک الگو را دنبال می کنند و قوی تر، طولانی تر و نزدیک تر می شوند. انقباضات غلط ممکن است در فواصل زمانی تصادفی بیشتر رخ دهد و با شدت و مدت زمان متفاوت باشد.

۴٫ انقباضات زایمان باعث تغییر وضعیت دهانه رحم می شود:

این تنها نشانه قطعی است که درد زایمان واقعی است. انقباضات درست باعث می شود که دهانه رحم باز شود. درد غلط منجر به تغییر در دهانه رحم نمی شود. بنابراین، حتی اگر سه علامت اول را که در بالا شرح داده شده است، تجربه نکنید، تا زمانی که دهانه رحم تغییر نکند، درد درست نیست.

ادامه مطلب...

  • یلدا رضوی