hakimblogA

مطالب آموزشی پزشکی

hakimblogA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱- روغن نارگیل
روغن نارگیل برای از بین بردن ترک‌های پوستی و کاهش خشکی آن بسیار مفید است. از این روغن برای برطرف کردن پینه‌های دست‌ها، آرنج، کف پا و قوزک بهره بگیرید. خاصیت دیگر این روغن در کاهش اثرات آفتاب سوختگی است. اگر به دنبال یک مرطوب کننده‌ی طبیعی می‌گردید روغن نارگیل بهترین گزینه است. از روغن نارگیل برای درمان وزی و موخوره نیز استفاده می‌شود. بااینکه برای رفع خشکی مو روش‌های بسیاری وجود دارد اما استفاده از روغن نارگیل یکی از بهترین‌ روشهاست. این روغن معمولا به صورت جامد در دسترس می‌باشد و قبل از استفاده باید کمی گرم شود.

۲-  روغن زیتون
ماساژ با روغن زیتون تأثیر بسزایی روی بدن و پوست دارد. اگر در پاها و یا مچ دست و کمر خود احساس درد و ناراحتی می‌کنید با روغن زیتون این نواحی را ماساژ دهید و درد مفاصل خود را با ماساژ این روغن التیام ببخشید. همچنین روغن زیتون برای درخشندگی و نرمی پوست مفید می‌باشد. روغن زیتون برای لایه برداری پوست و بهتر شدن وضعیت گردش خون در بدن پیشنهاد خوبی است، ضمن اینکه این روغن می‌تواند آرامش بخش نیز باشد.

۳- روغن بادام شیرین
اگر با روغن بادام آشنایی ندارید! بهتر است بگویم این روغن، رنگ زرد کمرنگی دارد و بوی شیرینی می‌دهد. کمی از آن را روی پوست بمالید و به خوبی ماساژ دهید. روغن بادام به سرعت جذب پوست می‌شود و برای درمان التهاب و خشکی پوست بسیار موثر است. روغن بادام برای تغذیه موها و پوست بدن بهترین گزینه است و ضد خارش می‌باشد. پس از این روغن هم برای ماساژ پوست و هم برای ماساژ کف سر و ریشه‌ی موها استفاده کنید. بهترین زمان برای به کار بردن این روغن برای موها نیم ساعت قبل از حمام کردن می‌باشد و بعد از آن سر را شامپو بزنید و بشویید.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • یلدا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی